COVID-19 ÇALIŞMALARIMIZ

COVID-19  SALGINI SÜRESİNCE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR

11 Mart 2020 tarihinde koronavirüsün ülkemizde görülmesi ile birlikte; Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar, ilçe sakinlerinin ihtiyaçlarını karşılanması yönünden revize edilmiştir.

Kadıköy’ü COVİD-19 salgınına karşı güçlendirmeyi hedefleyen Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü faaliyetleri, haftada 7 gün, 7/24 çalışma sistemine dönüştürülmüştür.

Korona Kriz Masası; Kadıköy Belediyesi Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü koordinatörlüğünde Sağlık İşleri Müdürlüğü, Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü, Kurumsal İletişim Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Müdürlüğünce hizmet vermeye başlamıştır. “Komşuluk Gibisi Yok” kampanyasını başlatan Belediyemiz, ihtiyaç sahibi kişilerin hızlıca ulaşabileceği ve geri dönüş alacağı bir yapı oluşturmuştur. Kadıköy Kaymakamlığı ile koordineli olarak Vefa Sosyal Destek Grubu ile çalışmalar sürdürülmüştür. Müdürlüğümüz tarafından ilçe ihtiyaçlarının kaydının alınması, giderilmesi, gerekli yönlendirmelerin ve raporlamaların yapılması ve üst makamlara bilgi verilmesi gerçekleştirilmiştir.

Hizmet verdiğimiz sosyo-ekonomik güçlendirici faaliyetler; özellikle 65 yaş üzeri, kronik rahatsızlığı olan, dezavantajlı ve risk altındaki birey ve grupların, koronovirüs salgınından öncelikli olarak etkilenecek kitleler olması nedeniyle, sosyal izolasyon tedbirleri kapsamında uyarlanmıştır. Ayrıca ilgili Müdürlükler ile birlikte yeni hizmet modelleri hayata geçirilmiştir.

Sosyal Servis bünyesinde yapılan incelemeler ve alanda yapılan gözlemler sonucunda; 65 yaş üstü bireylerin özellikle değer görme ve hatırlanma, takip edilme ve aranma bunlara bağlı olarak kendini güvende hissetme ihtiyaçlarının olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle Kadıköy nüfusunun %19’unu oluşturan 65 yaş üzeri bireylerin, bu süreçte, Kadıköy Belediyesi olarak yanında olduğumuzu bilmeleri, kendilerini yalnız hissetmemeleri ve güvende hissetmeleri önemlidir. Aynı şekilde, işten çıkarılan, ücretsiz izne çıkarılan veya iş yeri kapanan kişilerin sosyo-ekonomik ihtiyaçlarının artmış olduğu gözlemlenmiştir. Özellikle erzak talebi, çocuk bezi talebi, bebek maması ve süt gibi temel ihtiyaçlar ile nakit desteğe olan ihtiyaçların yoğunluklu olarak talep edildiği tespit edilmiştir.

İlçe sakinlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere niteliksel görüşmeler: Veri toplama yöntemlerinden telefon ile görüşme metodu ile sözlü iletişim yoluyla veri toplama tekniği gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan soru formu ve veri girişlerinin standartlaştırılması ile sistematik veri toplama ve sınıflandırma yapılmıştır.

  • Müdürlükler arası, hizmet takibini sağlamak amacıyla whatsapp iletişim grupları oluşturulmuştur.
  • Kadıköy Kaymakamlığı, 112 Vefa, Muhtarlar için koordinasyon ve yönlendirme ekipleri kurulmuş, günlük raporlamalar ve yönlendirmeler yapılmıştır.
  • Kadıköy Belediyesi Çağrı Merkezi hattı ile koordineli çalışmaya başlanmış, günlük raporlamalar ve yönlendirmeleri yapılmıştır.
  • Acil ihtiyacı olan vatandaşlar ve sıcak yemek talebinde bulunan 65 yaş üzeri kişiler aranarak, talepler kayıt altına alınmıştır.
  • Evde sağlık ve hasta nakil hizmetlerine yönlendirmeler yapılmıştır.
  • Ekmek alımı ve emekli maaş çekimi konusunda vatandaşların yönlendirmesi yapılmıştır. 
  • Haftalık talep ve hizmet raporları oluşturularak, İlçe ihtiyaçlarının kaydının alınması, giderilmesi, gerekli yönlendirmelerin yapılması, raporlamaların yapılması ve üst makamlara bilgi verilmesi gerçekleştirilmiştir.

COVID-19  SALGINI SÜRESİNCE VERİLEN HİZMETLER

1.Sıcak Yemek Hizmeti
Sosyo-ekonomik ihtiyaç sahibi olan, fiziksel, psikolojik ya da yaşa bağlı nedenlerle günlük yaşam aktivitelerini gerçekleştirmekte zorluk yaşayan, yemeğini yapamayacak durumda olan 65 yaş üstü veya kronik sağlık sorunu olan bireylere yönelik başlayan hizmetimizdir.

COVID-19 salgının ülkemizde görülmesi ile birlikte başlayan sıcak yemek hizmetimiz;  Kadıköy’de yaşayan 65 yaş üstü ihtiyaç sahibi yaşlılar için “Komşuluk Gibisi Yok’ kampanyası ve ‘Sen Güvende Kal’ adıyla bir araya gelen, Türkiye’nin ünlü şef ve aşçılarıyla birlikte hazırlanmış olduğu bir hizmettir. UNESCO tarafından yeni koronavirüsle mücadele sürecinde başarılı kampanyalar arasında gösterilmiştir.

  1. Market ve Eczane Alışveriş Hizmeti

65 yaş üstü veya kronik sağlık problemleri olan market-eczane alışverişini yapamayacak kişilere yönelik sunulan hizmettir. Kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda market ve eczane alışverişleri, destek personelleri tarafından yapılmış ve kendilerine teslim edilmiştir.

  1. Hijyen Malzemesi Hizmeti

Kadıköy ilçesinde yaşayan ve başvuruda bulunan kişilere, her haneye 1 adet olmak üzere; kolonya, sabun, krem ve maskeden oluşan bir hijyen paketi desteği sunulmasıdır. 

Farkındalık Çalışmları: Kadınların iş, ev ve toplumsal yaşamda, korona virüs salgını sürecinde çeşitli hak kayıplarına karşı farkındalık çalışmaları yapılmış olup, kamuoyuna çeşitli mecralardan düzenli olarak paylaşımlar yapılmıştır.

“COVID-19 Pandemi Sürecinde Kadınların Yaşadığı Sorunlar” başlıklı çalışmada bu sorunlar ve çözüm yolları 5 başlık altında toplanmıştır.

1.Hayatlarımız eve sığdı mı?

2.Ekonomik hak kaybı çok yüksek.

3.Dijital şiddet arttı.

4.Erken tanının önemi

5.Koruyucu ve destekleyici tedbirler

COVİD-19 Pandemi sürecinde kadınlar için koruyucu ve destekleyici tedbirler kapsamında,  #6284 Yaşatır, #İstanbul Sözleşmesi Yaşatır ve Alo Kadına Şiddet Hattı konularında; fiziksel, psikolojik, sosyal, duygusal, cinsel ve ekonomik şiddet türlerine maruz bırakılan kadınlara veya tanık olan bireylere kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık çalışmaları ve danışmanlık hizmetleri gerçekleştirilmiştir.

              

 

Geri